Inna wersja kosmetyków, o Mazidłach i toniku z kwasem salicylowym 2%

Jakiś czas temu rozpoczęłam współpracę z firmą MAZIDŁA oferującą półprodukty kosmetyczne.
Na stronie można kupić osobno półprodukty z których stworzysz swój ulubiony kosmetyk, jednak jeśli jesteś tak nie doświadczona jak ja możesz skorzystać z gotowych zestawów :)

Długo zastanawiałam się co odpowiadało by mi najbardziej i jednym z produktów który zapragnęłam mieć był

TONIK Z KWASEM SALICYLOWYM 2%



Informacje ogólne:

Zestaw zawiera składniki potrzebne do wykonania jednej porcji Toniku w warunkach domowych, czyli odważone porcje półproduktów. W zestawie znajdują się także: etykieta na gotowy produkt + drukowana instrukcja wykonania.

Tonik zawiera 2% kwasu salicylowego. Kwas salicylowy jest zaliczany do grupy kwasów beta-hydroksylowych (BHA) i wykazuje bardzo silne działanie przeciwzaskórnikowe (przenika przez warstwę sebum i wnika w głąb mieszków włosowo-łojowych oczyszczając je z nadmiaru łoju), antybakteryjne, przeciwgrzybicze, przeciwzapalne i złuszczające. Działa łagodniej (min. łagodniej złuszcza) w porównaniu do kwasów AHA. Podczas jego stosowania rzadziej pojawiają się efekty uboczne w postaci pieczenia, szczypania i nadmiernego złuszczania się skóry. Może więc być alternatywą dla osób, które nie tolerują kwasów AHA (kwas mlekowy, kwas migdałowy, kwas glikolowy).

Tonik został opracowany w postaci nowatorskiej formulacji kosmetycznej, nie zawiera bowiem alkoholu etylowego oraz glikoli ropopochodnych, które są powszechnie i tradycyjnie stosowane jako rozpuszczalniki kwasu salicylowego. Zamiast nich, jako rozpuszczalnik, został użyty Glikol roślinny. To nowoczesny i nowatorski składnik kosmetyczny stworzony jako naturalna alternatywa dla ropopochodnych glikoli (propylenowy, butylenowy). Glikol roślinny jest bardzo dobrze tolerowany przez każdy rodzaj skóry w stężeniu do 75% oraz dodatkowo wykazuje silne właściwości nawilżające. Dzięki temu Tonik nie wysusza i jest świetną opcją dla osób, które stosowały lub stosują agresywne kuracje przeciwtrądzikowe w wyniku, których ich skóra uległa odwodnieniu i nadmiernemu podrażnieniu.


Skład Toniku:
-Glikol roślinny – 68%
-Ekologiczny hydrolat oczarowy – 29%
-Kwas salicylowy - 2%
-Ekstrakt z rozmarynu – 0,5%
-Alantoina – 0,5%

Skład wg INCI
Propanediol; Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Water; Salycilic Acid; Rosmarinus Off; icinalis (Rosemary) Leaf Extract; Allantoin

Postać Toniku: 
jasnozielony lekko mętny płyn o delikatnym ziołowym zapachu.

pH: 2,5-3

Dla kogo:
-w każdym wieku dla osób z tłustą cerą borykających się z zaskórnikami i trądzikiem grudkowo-krostkowym oraz płytkimi bliznami potrądzikowymi;
-dla cer suchych z problemem zanieczyszczonych porów skóry w tzw. linii T.

Waga (objętość): 100gr (100ml)

Działanie i właściwości:
-oczyszcza gruczoły łojowe (tzw. oczyszczanie porów skóry) z zaskórników i zapobiega tworzeniu wszelkich wyprysków;
-przyspiesza proces gojenia ognisk zapalnych (np. zmiany trądzikowe) i podrażnień;
-reguluje odnowę komórkową skóry i działa złuszczająco na zgrubiałą warstwę rogową naskórka;
-dzięki efektowi złuszczania komórek naskórka zmniejsza posłoneczne i pozapalne przebarwienia;
-nawilża odwodnioną skórę w wyniku stosowania agresywnych kuracji przeciwtrądzikowych;
- zwiększa skuteczność działania innych preparatów kosmetycznych- skóra przygotowana kwasami lepiej absorbuje składniki aktywne w nich zawarte;
-zmniejsza płytkie blizny potrądzikowe;
-zapobiega wrastaniu włosów po depilacji;
-wcierany w skórę głowy wspomaga walkę z łupieżem.

Zastosowanie:
- nasącz tonikiem płatek kosmetyczny, następnie przetrzyj umytą wcześniej twarz omijając okolice oczu;
- Tonikiem można przetrzeć nie tylko twarz, ale również pozostałe miejsca na ciele (szyja, dekolt, plecy, ramiona), na których występują grudki, krostki i zaskórniki;
- w początkowym okresie stosowania, tuż po aplikacji Toniku, może wystąpić lekkie szczypanie i zaczerwienienie skóry, co jest normalnym objawem, typowym dla produktów z kwasami hydroksylowymi. Po kilku lub kilkunastu dniach stosowania Toniku objawy te powinny samoistnie ustąpić;
-w wyniku stosowania toniku może wystąpić delikatne łuszczenie skóry (jednak nie u wszystkich osób), co jest normalnym zjawiskiem;
-tonik należy stosować wyłącznie na noc- co drugi, trzeci dzień lub wg uznania, obserwując jednak reakcję skóry.

Zalecane środki ostrożności i przeciwwskazania: 
Tonik nie powinien być stosowany przez osoby:
-uczulone na salicylany oraz kobiety w ciąży i matki karmiące;
-w trakcie stosowania Toniku z kwasem salicylowym nie należy korzystać z solarium i opalać się na słońcu. Obowiązkowe jest stosowanie stabilnych filtrów z wysokim poziomem ochrony.
Cena : 22,09 zł

Tutaj kupisz: sklep Mazidła




Moja opinia:
Wybrałam ten tonik ponieważ mam skórę tłustą, a nawet bardzo tłustą. Po przeczytaniu właściwości pomyślałam, że będzie idealny dla mojej cery, inny i bardzo korzystny. 
Jednak się pomyliłam. 
Na tłustą cerę tonik działa jeszcze gorzej, mianowicie skóra staje się jeszcze bardziej tłusta i strasznie się błyszczy, to dlatego że tonik ma konsystencję raczej tłustą i to ten jego naganny efekt uboczny. 
Za każdym razem po zmyciu twarzy tonikiem zostawiałam go na 10 min i zmywałam. Ponieważ miałam wrażenie, że ciągle mam tłustą skórę twarzy. 

Tonik ma konsystencję gęściejszą, koloru lekko zielonego z wyczuwalnymi drobinkami (jest to chyba ekstrakt z rozmarynu) o lekko ziołowym zapachu, który na pewno nie przeszkadza naszemu nosowi :)




Sposób przygotowania jest bardzo prosty, śmiałam się sama do siebie, że nawet dziecko 10 letnie mogło by go przygotować :) Otrzymujemy instrukcję obsługi, w której wszystko dokładnie jest opisane, a jak by tego było mało to jeszcze każdy produkt otrzymujemy oznaczony cyferkami wg kolejności dodawania. 









Więcej zalet:
  • Jestem wręcz pewna, że sprawdzi się  w przypadku skóry suchej z podrażnieniami, ponieważ doskonale nawilża skórę i nie podrażnia skóry.
  • Jeśli doczytaliście można go stosować po depilacji, co ma zmniejszyć wyrastanie włosków, cóż akurat tego nie zauważyłam, aby wyrastanie ich miało jakiś szczególnie spowolniony proces, ale na pewno tonik jest idealny do pielęgnacji po depilacji, możemy go stosować zamiast balsamów, ponieważ nie tylko pielęgnuje, zapobiega nadmiernemu wysychaniu skóry ( np na nogach) ale jeszcze doskonale oczyszcza. 
  • Nie wiem jak jest to z łupieżem, często mam nawroty łupieżu ale jakoś nie mogłam się przekonać aby wysmarować nim głowę :D 
  • Kolejnym jego atutem jest wydajność. Wystarczy tylko odrobina aby oczyścić skórę.
Na początku moje uczucia co do tego produktu były mieszane, ponieważ nie sprawdził się w pielęgnacji skóry twarzy, jednak teraz zastąpiłam nim swój balsam do ciała, którego używałam po depilacji. I jestem na prawdę bardzo zadowolona, ponieważ nie podrażnia mojej skóry i nie powoduje efektu pieczenia :) 




Używałaś kiedyś kosmetyków robionych samodzielnie z półproduktów? 
Jak się spisały?


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziel się dobrocią i udostępniaj, like-uj, subskrybuj, co dobrego dajemy do Nas samych wraca!"
Dziękuję, że czytasz mój wpis, może pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza? Na pewno na niego odpowiem :) Pozdrawiam Iza

Dziewczynka jak Malinka

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka